160x600 ( Sol Reklam 1 ) Ukrayna Üniver
160x600 ( Sol Reklam 2 ) Seyyar Köfteci
160x300 ( Sol Reklam 3 ) SALGAM et tavuk
160x300 ( Sağ Reklam 2 ) AVB Ofis
160x300 ( Sağ Reklam 3 ) ZAFER Emlak
160x300 ( Sağ Reklam 4 ) MON media
Ugur Gencer
Ugur Gencer

Tarihi Çoban Mustafa Paşa Külliyesi Sahipsiz mi?

Tarihi bir eserin taşını keyfinize göre delip, tahrip edemezsiniz. Üstelik bu tahribatı yaptığınız eser hepimize emanet edilen “Tarihi Çoban Mustafa Paşa Külliyesi” Ne diyeyim artık sözün bittiği yerdeyiz" Çok yazık!

3 Temmuz 2019 Saat: 15:07

Tarihi Çoban Mustafa Paşa Külliyesi Sahipsiz mi?

 

Kimin Tekelinde Bu Miras?

 

Yapılanları Vakıflar Genel Müdürlüğü gördü mü?

 

Gebze'de bulunan Çoban Mustafa Paşa Külliyesi, Kanuni Sultan Süleyman devrinin en önemli bizlere emanet ettiği eserlerindendir. Bizler de emanete sahip çıkacağımız yerde sahipsiz bırakıyoruz.

 

Biz tarihimizi dilimizden düşürmediğimiz gibi sahip çıkabilsek bu satırlara hiç gerek kalmayacaktı.

 

Ecdadımızın asırlar önce Mısır'dan nice zorluklar ile getirdiği taşları kim neye dayanarak kafasına göre deldirip kablolar geçirtiyor? Ecdadımızın kemikleri sızlıyor!

 

Ecdadımıza saygısızlık olan uygun olmayan bu çalışmalara kim izin veriyor? Neye dayanılarak bu tahribata göz yumuluyor?

 

Bu çalışmaların ihalesini kim yapıyor?

 

Yapılan tüm bu masrafları kim karşılıyor?

 

Ecdadımızın kemiklerini sızlatan bu revizyonları bir gören, bir duyan yok mu?

 

İnsanlığın mirası yok ediliyor farkına varamadık.

 

Miras delindi biz yine anlayamadık.

 

Kamuoyunun merak ettiği kafaları kurcalayan bu soruların cevaplarını verebilecek yöneticiler var mı?

 

Bu eserleri ortaya getiren medeniyetle bu barbarlığı yapan aynı mı?

 

Bu eserleri meydana getiren bu kültürü doğuran dine inananlarla aynı saftamıyız?

 

Bunun için en başta kendimizi derinden sorgulamamız gerekiyor.

 

 

Nefsanî duygular yüzünden ecdadımızın bıraktığı bu miraslar sahipsiz kalmasın.

 

"Kültürel varlığımıza sahip çıkmak, millet olarak yeryüzündeki tarihi yürüyüşümüze sahip çıkmaktır.

 

Tarihi bir eserin taşını keyfinize göre delip, tahrip edemezsiniz. Üstelik bu tahribatı yaptığınız eser hepimize emanet edilen “Tarihi Çoban Mustafa Paşa Külliyesi” Ne diyeyim artık sözün bittiği yerdeyiz" Çok yazık!

 

Dünya'nın neresinde olursa olsun, elektrik hattı geçirmek için Tarihi duvarı defalarca 'Deldim' buatları resimde görüldüğü gibi duvarı oyup gömdüm ve kabloları geçirdim derseniz sizi kınarlar.

 

Hele ki; tüm bu işlemlerin iddia edildiği gibi çay ocağı için yapıldığı, duvara trafo asılacağı (asıldığı) doğruysa gülerler.

 

Tarihi Çoban Mustafa Paşa Külliyesi'nde yazacak çok şey olduğunu biliyorum, ancak görüntü olmadan kaleme almak istemedim. Kapalı kapıların ardını kendi gözümle görmek nasip olursa hiç merak etmeyin onları da gerek yazılı, gerek sözlü paylaşırım.

 

Çoban Mustafa Paşa Vakfı'nın büyük hizmetler verdiğini gözümüzle gördüğümüz için şahitlik ediyoruz. Ancak kapalı kapılar ardında bitmek bilmeyen sürekli iddia edilen tadilatları göremediğimiz için şahitlik edemiyoruz.

 

Çoban Mustafa Paşa Külliyesi'nin hala bir tarihi tanıtım panosu bile olmadığını gönülden söylüyorsak kapalı kapılar ardında neler döndüğünü de bilmek, gözümüzle görmek istiyoruz.

 

Toplum içinde her zaman "kapalı kapılar" dikkat çekmesiyle birlikte merak uyandırır.   

 

Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından yayınlanan kararname ile Kocaeli İl Müftülüğü’ne atanan Gebze'li Sinan Cihan'a görevinde başarılar dilerken bir Gebze'li olarak vatandaşların kafasını karıştıran sorulara duyarlılık göstererek açıklık getirmesini bekliyoruz.

 

Ve biz sadece Allah'a teslim olduk deyin." Bakara-136.Ayet

 

Yerelden Ulusala

YORUMLAR

 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Yazıya 8 yorum yapılmıştır
Sami Yalcin 13.07.2019 12:50
Uğur abi yayınlarını can kualgıyla takip ediyor makalelerinide okuyoruz başarılar diliyoruz.
Yazara yorum 11.07.2019 14:51
Ah be kardeşim ne üzücü ve güzel bir konuya değinmişsin.
Satı 11.07.2019 10:21
Tarihi esere uygun restarasyon derken Abdullah bey sizin Vakıflarda göreviniz nedir? Restarasyon uygun olup olmadığına nasıl karar verebiliyorsunuz.Birakin uygun olup olmadığını Devletimizin ilgili birimleri karar versin...
Levent 10.07.2019 11:27
Tarihi eserler inşa edildiği döneme ışık tutarlar , bizlere düşen gerekli önlemler alınarak zarar vermeden muhafaza edebilmek , her gelen bir delik açıp bir çivi çakmaya çalışırsa hiç güzel bir iş yapmış olmaz bunun içindir ki yetkililerden ricam yapılan bu yanlışlardan vazgeçmeleridir caminin doğal yapısını korumalarıdır.
Bircu 10.07.2019 09:30
Takmayın Bu kadar oluruna bırakın...
Hidayet 10.07.2019 07:43
Canım kardeşim ellerine sağlık Cami girişnde tabelasına (çivi çakılmaz,badana yapılmaz) uyarısına uymazsın imama uymazsın bu dünyada neye uyacaksın!!! O halde restorasyon izni almak için günlerce resmiyetle mücadele edenlerin kul hakkını yemiş olmuyormusunuz?
Mustafa Gören 10.07.2019 01:07
Malesef memlekette herkes bir köşe tutmuş babasının çiftliği gibi kullanıyor.Ecdad yememiş,içmemiş eser bırakmış,500 yıllık Mimar Sinan gibi bir ustanın eserine iyi niyetle de olsa,hizmet aşkıyla da olsa bırak çivi çakıp duvar kırmayı,süpürürken bile dikkat etmek gerektiğini bilmeyecek daha doğrusu umursamayacak tiplerin insafına böyle eşsiz tarihi eserler nasıl terk edilir anlaşılır gibi değil... Kaldı ki ne olursa olsun biraz aklı olan insan burada tadilat tamirat vs.yapabilmek için anıtlar kurulunun izni, proje onayı vermesi gerektiğini ayrıca restorasyon için yetkin kişi ve kurumlar ile çalışmak zorunda olunduğunu aksi halde bunun suç işlemek olduğunu,cezai yaptırımının olduğunu falan bilirdi herhalde... Vah memleketimin haline ki malesef işi ehline vermek konusunda çoook gerilerdeyiz. Canı sıkılan köy derneği kurup yönetimcilik oynasın...500 yıllık Mimar Sinan eseri, üstelikte resmi Çoban Mustafa Paşa vakfı orada faaliyetteyken birilerinin arka bahçesi yapılacak yer midir..?
Abdullah Yıldız 04.07.2019 17:08
Maşallah tarihi esere hassasiyetiniz varmış şimdiye kadar neredeydin orayı çöplük götürdüğünde yaklaşık 5-6 traktör çöplüğü sen çıkarmadın herhalde ordan ondan da haberin olmaz ki ancak tarihi esere uygun bir şekilde restorasyon yapıldığında başkalarının seni dürtmesi ile ses çıkarmaya başladın iyi o zaman tarihi eser diye bırakalım yıkılıp dökülsün bence cami içindeki kamera ses sistemleri de kaldırılsın!!! Çünkü bu gibi yenilikler tarihi esere uygun değil oradaki görevli hocalarımızda bu zamanın insanları onları da ordan alalım Tavsiyem o ki Bu yazıyı kalemen almadan kulak dolma olan konuşmaları kaynağından alıp ondan sonra gerekirse yazıya dökelim ama şimdi ki haliyle olmaz eski halinin fotosunu alıp ve şimdiki haliyle karşılaştırma yapman gerekirdi atıl durumda iken şimdi halkın ve hakkın hizmetinde kullanılmaya başlandığı bir dönemde de bu yazıyı kaleme almak çok ama çok manidardır acaba hangi kalemşörler talimat verdi bilemiyorum bekleyelim bakalım ne çıkacak.
 

Kocaeli Haber Dünyası, Kocaeli Gazetesi, Kocaeli Haberleri,kocaeli gazeteleri Tavsiye Formu

Bu Yazıyı Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız

Yazarın Diğer Yazıları

Mayıs kararsızlık oldu Haziran sonu MEB için hayırlı olsun!17 Mayıs 2019 Saat: 14:37
Bu sabah Tanju Okan’a ait “Eşyalar toplanmış seninle birlikte, Anılar saçılmış odaya her yere” şarkı sözleri dilime dolandı.
Okul Müdürü Nasıl Olmalıdır?24 Nisan 2019 Saat: 16:58
29.Nisan 3. Mayıs’ı sabırsızlıkla bekleyen, bana sadece böyle okul müdürü olmak yetmiyor? Tüm bu vasıflardan daha önemli puan kriteri olduğunu mırıldananlarda var.
Bırakın adamlar çalışsın14 Nisan 2019 Saat: 23:00
Başkanlara hayırlı olsun ziyaretine gidemeyenlerin, sonra giderim diyenlerin, yoğun olur diye ince düşünenlerin başkanlara hayırlı olsun demeye gidecekleri ay Haziran ayıdır.
Geldi mi Mart’ın sonu26 Mart 2019 Saat: 23:37
Tevazu ve gayretle yola çıkan yol alır, kibirle yola çıkan, 31.Mart
akşamı yarı yolda kalır.
Tam 104. yıl önce atalarımız tarih yazdı18 Mart 2019 Saat: 15:55
Yeryüzünde tarihin akışını değiştiren savaşlardan birisidir Çanakkale savaşı. Bütün dünyanın saygı duyduğu, kabul ettiği bir kahramanlık destanıdır.
Tüm Yazıları
DepolamaTaşıma iletme sistemiMerdiven Tırmanma CihazıEngelli merdiven tırmanıcıUluslararası evden eve nakliyatAdaklık
Yukarı ↑